این سوالات و پاسخها از “دستورالعمل سندیکای بیمه گران جهت استفاده از خدمات بیمه تکمیلی” استخراج شده و قابل استناد است.
مهلت تحویل مدارک به بیمه تکمیلی چه قدر است و شرایط مورد قبول فاکتور
- بیمهگذار متعهد است صورتحساب هزینههای پاراکلینیکی و بیمارستانی را ۳ ماه از تاریخ انجام خدمت و ۳ ماه پس از انقضاء قرارداد، تحویل بیمه تجارت نو نماید.
- در صورت ارائه مدارک به بیمه پایه حداکثر یک ماه نیز از تاریخ واریز وجه بیمهگر پایه مهلت تسلیم اسناد تمدید خواهد شد.
شرایط مورد قبول فاکتور پرداختی کدام است؟
- ملاک پرداخت هزینههای پاراکلینیکی، ارائه اصل قبض (فاکتور) میباشد. بنابراین قبض المثنی یا چاپ مجدد غیر قابل پرداخت میباشد لذا جهت پرداخت مهر پزشک یا مرکز درمانی الزامی میباشد.
- مشخصات هویتی بیمار، تاریخ فاکتور و مبلغ پرداختی میبایست در فاکتورها درج گردد
- درصورت مخدوش بودن، لاک گرفتگی و خط خوردگی نسخه یا مدارک مذکور میبایست توسط پزشک یا مرکز درمانی مربوطه تصحیح و مجدداً ممهور گردد.
- در صورت درج مبلغ باقیمانده در فاکتور (قبض) امکان پرداخت وجود نخواهد داشت.
آیا عملهای جراحی که در مطب انجام می شوند توسط بیمه تکمیلی قابل پرداخت است؟
- در خصوص اعمال جراحی مجاز در مطب گواهی پزشک معالج مبنی بر نوع جراحی انجام شده، ذکر ناحیه، علت درخواست گزارش پاتولوژی جهت انواع اکسیزیون، نمونهبرداری و مبلغ دریافتی الزامیست
- هزینههای کولونوسکوپی در مطب غیر قابل پرداخت میباشد.
آیا هزینه های سونوگرافی در مطب نیز توسط بیمه تکمیلی قابل پرداخت است؟
هزینههای سونوگرافی در مطب صرفا در صورتی که توسط فوق تخصص نازایی یا پریناتالوژیست انجام شود قابل پرداخت میباشد. سونوگرافی بارداری در مطب برای زنان باردار توسط متخصص قابل پرداخت میباشد.
آیا هزینه سونوگرافی با نسخه ماما توسط بیمه تکمیلی قابل پرداخت است؟
پزشک ماما اجازه تجویز یک سونوگرافی عادی بارداری را دارد، بنابراین غیر از مورد مذکور سایر درخواستهای ماما قابل رسیدگی نمیباشد.
مدارک مورد نیاز جهت پرداخت هزینههای پاراکلینیکی از قبیل آزمایش، سونوگرافی، فیزیوتراپی، اسکن، ام آر آی، اکو و … کدام است؟
- دستور پزشک معالج یا ارائه کد رهگیری نسخه الکترونیک
- اصل قبض پرداختی ممهور به مهر مرکز درمانی بدون باقیمانده
- کپی جواب اقدام صورت گرفته